مرتب کردن دندان

ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,متخصص ردیف کردن دندان,طرح لبخند

مرتب کردن دندان

ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,متخصص ردیف کردن دندان,طرح لبخند

نقش ویتامین D در استخوان ها و دندان ها

نقش ویتامین D در بدن

ویتامین D در جذب کلسیم مورد نیاز بدن نقش به سزایی دارد. به طور عادی بدن فقط می تواند حدود 15 درصد کلسیم موجود در مواد غذایی را جذب کند ولی هنگامی که در بدن به اندازه کافی از این ویتامین باشد این رقم به حدود 30 درصد خواهد رسید.

همانطور که می دانید کلسیم باعث سلامت و محکم شدن استخوان ها و دندان ها می شود، فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می کند و همچنین موارد فراوان دیگری که برای فعالیت در بدن نیاز به کلسیم دارند و کمبود آن باعث ایجاد اختلال و بیماری هایی از قبیل فشار خون و پوکی استخوان خواهد داشت.

علاوه بر این ها ویتامین D در سلامت قلب هم نقش مهمی را ایفا می کند به طوری که متخصص ارتودنسی می گویند افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند خطر ابتلا به سکته قلبی در آن ها دو برابر سایر افراد می باشد.

همچنین بعضی محققان اعتقاد دارند وجود میزان کافی از ویتامین D در بدن کمک می کند تا سلول ها و بافت های بدن در مقابل بعضی سرطان ها از جمله سرطان سینه، پروستات و روده پایداری کنند.

مواد غذایی حاوی ویتامین D،دندان

ویتامین D مورد نیاز بدن را از چه طریقی تأمین کنیم؟

بهترین و در دسترس ترین منبع ویتامین D، نور خورشید می باشد. برای استفاده بهینه باید پوستتان را به طور مستقیم و بدون وجود کرم های ضد آفتاب در مقابل آن قرار دهید. البته باید توجه داشته باشید که این مدت طولانی نشود چون برای پوست خطرناک می باشد. زمان مناسب برای این کار کمتر از 20 دقیقه می باشد.

علاوه بر نور خورشید، مواد غذایی نیز وجود دارند که حاوی ویتامین D می باشند از جمله: انواع ماهی(به ویژه ساردین) و زرده تخم مرغ که اگر به اندازه کافی مصرف شوند دیگر نیازی به مکمل های این ویتامین نیست. از جمله بهترین و طبیعی ترین مکمل های ویتامین D، قرص روغن کبد ماهی کاد(Cod liver oil) می باشد.

نور خورشید،دندان،ویتامین D

چه میزان در روز باید ویتامین D مصرف کنیم؟

میزان ویتامین D توصیه شده در روز برای کودکان حدود 400 واحد(IU) و برای زنان باردار و بزرگسالان حدود 600 واحد(IU) و افراد کهنسال حدود 800 واحد(IU) می باشد.

باید توجه داشته باشید که این ویتامین در کبد ذخیره می شود بنابراین مصرف بیش از حد آن مخصوصاً از طریق مکمل های غذایی باعث آسیب جدی به کبد خواهد شد و مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد.

%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86-d

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.